Yenigün Gazetesi
Erkal Etçioğlu
Kavşak Özürlü Belediye
Adapazarı kent merkezinde yoğunlaşan trafik akışını hızlandırmak ve trafikteki beklemeleri azaltmak amacı ile yapılmaya çalışılan kavşak uygulamalarını gördükçe hayrete düşüyorum.
Yapılan teknik proje hatalarını belediyenin trafik konusundaki düşünce eksikliğine bağlıyorum. Öncelikle kavşak düzenlemelerinin kalıcı olarak değil geçici tedbirlerle yapıldığı düşüncesindeyim.
Her ne kadar Ankara ve İstanbul’dan uzman elemanlara danışılıyorsa da anlaşılan o uzmanların tercihleri de sorunları kökünden çözmek değil her halde. Örneğin büyük reklamlarla yapılan Adnan Menderes Caddesindeki kavşak yanlış planlama ve teknoloji uygulanması sonucu bir çok olumsuz olaylara yol açtı.
Yanlış planlama diyorum çünkü bana göre yer altı geçişi Erenler yönünde olmalı idi.Böylelikle hem sinemaların olduğu Bakkallar yönü rahatlar hem de bu yöndeki ticari hareket ölmezdi.Yanlış teknoloji diyorum çünkü normal zeminle birlikte çelik imalatla yükseltilen yan yollar kavşağı ışıksız geçişe müsait hale getirirdi. Bu gün her türlü düzeltme çalışmasına rağmen kavşak ışıksız direk geçişe yine müsait değil.Sadece Yenicami yönündeki trafik rahatlamış durumda.Demek ki kavşak yapımlarında yerin bir kat altı ile birlikte zeminin bir kat yukarısını kullanarak uzun yıllar şehrimize hizmet edecek kavşakları yapmak mümkündür.
O halde yaşanan bu acı sonuçları olan tecrübeye göre Hızırtepe kavşak düzenlemesinde niye acele edildi. İmar planında da belirtildiği gibi “köprülü kavşak” çözümü varken niçin yaklaşık 110 milyar lira verilerek geçici kavşak düzenlemesi yapılıyor.Bu gibi girişimler belki seçim öncesi çalışıyorlar görünümü verebilir ancak sorunları çözmeyip ileriye doğru erteletir.
Bence belediye yönetimleri kent içi yolcu ve yük taşımacılığında kalıcı çözümlere yönelerek “zaman ve kaynak israfını” önlemelidir.Aciliyeti daha öncelikli olan kavşaklar olan “Demiryolu 1.Geçişi”,”Yenicami”,”Hızırtepe”,”Yazlık”,”Mithatpaşa Karakolu””Erenler Karasu Yolu”,”Kuzey Terminali” gibi önemli kavşaklarda da daha kalıcı çözümlere yönelmek yerinde olacaktır.
Öncelikle çözüm için takip edilecek yöntem projeleri kapalı kapılar ardında yapmamaktır..İşi sadece teknik elemanlarla değil aynı zamanda o yolu kullanacaklarla ve ondan etkilenecek kişilere de danışarak gerekirse yarışmalar açarak “en doğru çözümü” bulmadan uygulamamak lazımdır.
Çünkü Adapazarı kent merkezi çok yakın bir zamanda eskisinden daha fazla göç alacak ve hızla büyüyecektir.Yıllardır yazıyorum.Trafik ışıklarına ve önemli kavşaklara kamera koyulsun diye.Niçin.Çünkü şehrimizde bazılarımız hariç hiç kimse trafik ışıklarına uymuyor.
Ne oldu biliyor musunuz?.Belediye 3 tane kamera koydu.Trafik denetimi için değil şehrin 3 noktasını internetten seyretmek için.Elektronik takip sistemleri sizin yapamadığınız trafik ve kavşak kontrollerini kusursuz yapabilir.Üstelik bu işten belediye veya devlet çok para kazanır.
Bir kısım insanımızın eğitimden önce kurallara alıştırılması ve tavizsiz olarak trafikte kural hatası yapanların mali ve idari yönden canının yakılması zaruridir. Şehirde özellikle trafikte otorite ve alt yapı eksikliği zaafı göstermek kentimizi ileriye götürmez.