Yenigün Gazetesi

“Özgürce” Makale Yazısı

26 Eylül 2013

Yangından mal kaçırır gibi

YANGINDAN MAL KAÇIRIR GİBİ. BU TELAŞ NİYE?

Newyork Üniversitesi Psikoloji Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Doç. Dr. Selçuk Şirin, “Eğitimde reform kaçınılmaz. Çünkü dünya değişiyor. Ve değişime ayak uydurmak gerekiyor. Ama reformun nasıl olması gerektiğine ve nasıl yapıldığına bakmak gerekiyor. Bence Türkiye’deki en büyük eksiklik;

“VERİ TOPLAMA ve VERİLERİN İŞLENMESİ” demektedir.

(Not; AKP bundan TELEFONLARIN DİNLENMESİ ve İNSANLARIN FİŞLENMESİNİ anlamaktadır.)

Ayrıca, “Doğru-dürüst veri toplanmadan, doldur boşalt, mülakat şeklinde, yani ikna yeteneği fazla olan insanların konuşmaları ile karar veriliyor.

4+4+4’ü böyle ortaya çıkardılar.

BİRİLERİ İSTEDİ ve ÇIKTI…

Oysa bütün karar verme süreçlerinin buna indirgendiği bir kültürden uzun vadede çok fazla verimli sonuçlar alamayabilirsiniz” diye uyarıyor.

Başbakan istedi biz yaptık. 2-3 yıl uygularız. Uygulamada çıkan sorunlara bakar yine BAŞBAKAN’IMINIZIN İSTEDİÐİ ŞEKİLDE ÇÖZERİZ… öğrenciler hele bir dersleri seçsin sonra öğretmen ararız diyen Milli Eğitim Bakanı ÖMER DİNÇER’in kafasıyla bilim adamlarının uyarılarının dikkate alınması HAYAL’dir.

ABD’de bilim adamları kendilerine ‘Benim 100$’ım var, çocuğumun eğitimi için harcamak istiyorum. İlkokulda mı, lisede mi, üniversitede mi harcamalıyım ? diye soran veliye, “HEPSİNİ OKUL ÖNCESİNDE HARCA” diye cevap veriyorlar. Çünkü okul öncesinde çocuğunuza harcayacağınız bir kuruşun size 15-17 kuruş olarak geri döneceğini söylemektedirler. Oysa Türkiye’de 4+4+4 eğitim sistemi ile OKUL ÖNCESİ EĞİTİM YOK SAYILMAKTADIR.

4+4+4 eğitim sisteminde sorun 60,66 aylık çocukların okula hazır olup olmadıkları değil, ESAS SORUN OKULLARIN, PROGRAMLARIN ve ÖĞRETMENLERİN HAZIR OLUP OLMADIÐINDADIR. Çocuğun yaşına göre eğitim yapacaksan, programını, okulların fizik şartlarını ve öğretmenlerini buna göre hazırlamışsan, EÐİTİME 36 AYLIKTAN, HATTA DOÐUMDAN İTİBAREN BAŞLAYABİLİRSİNİZ… buna kimsenin itirazı olmaz. Bırakın çocuklara ANA-BABA eğitimine başlayabilirsiniz. ÇOCUÐUN YAŞI DEÐİL OKUL ÖNCESİ ALDIÐI EÐİTİM ÖNEMLİ… diyen bilim insanlarına, “biz okul öncesi filan anlamayız Milli Eğitim Bakanlığının bile haberi olmadan Başbakanımız kafasından 4+4+4 tasarladı ve bir an önce yasalaşacak dediyse BİR BİLDİÐİ VARDIR.” Diyerek işi gerçekleştiren AKP’li milletvekillerine ve bu yasaya destek verenlere YAZIKLAR OLSUN…

4+4+4 eğitim sistemi ile çocuklar, “ÖNCE İNANSIN, İTAAT ETSİN, SONRA ALLAH’IN İZNİYLE ÖÐRENİR” mantığıyla yetiştirilecektir. Soru soran, sorgulayan, yaratıcı bir nesil yetiştirmek diye bir hedefleri yok. Hedefleri ezberlesin, itaat etsin mantığıyla çocuklarımızın geleceğini çalmaktır. HEDEFLERİ TÜRKİYE’NİN GELECEÐİNİ KARARTMAKTIR.

MEB çocukların okula hazır olup olmadığının ölçüsü olarak;

Neden sonuç ilişkisi kurması,

İp atlamayı bilmesi,

Sohbete katılması,

Hatanın günlerini sayması,

Topu yerde 5-6 kez sektirmesi, tek ayak üstünde 10 saniye durabilmesi, kriterlerini belirledi. Bakanlığın okul öncesi eğitimden anladığı yukarıdaki yeteneklerin kazandırılması olunca okul öncesi olmasa da olur demelerini anlıyoruz.

BİLGİ TOPLUMU OLMA HEDEFİ TAMAMEN HAYAL… yeni programda, okumayı sökme kitaplarında Ali ile Ayşe yerine yeni isim koymakla uğraşıyorlar.

81 ilde üniversite var. Hangisi 4+4+4 eğitim sistemi ile ilgili görüş bildirdi?

ÜNİVERSİTELER NE ZAMAN KONUŞACAK?

Kişisel görüşlerini açıklayan birkaç öğretim elemanı da olmasa vay halimize…

MEB’na bağlı okullarda sınıf öğretmenleri 72 aylıktan daha büyük çocuklar için yetiştirilmiştir. Eğitim bilimleri uzmanı Prof. Dr. Dilek GÖZÜTOK “Türk Milli Eğitim sisteminde 60-66 aylık çocuklara eğitim verecek sınıf öğretmeni bulunmadığını Eğitim Fakültesinden sınıf öğretmenliği ise 72 aylık ve daha küçük çocuklara, öğretim programı uygulayabilecek yeterlilik olmadığı belirtmiştir.

Kuşkusuz sınıf öğretmenleri içinde küçük çocukların eğitimlerine özel ilgi duyanlar vardır. Ancak çocukların eğitimi bazı öğretmenlerin özel ilgilerine bırakılmayacak ciddiyettedir. Ayrıca sınıf öğretmeni olarak hizmet veren büyük bir grup, ne yazık ki sınıf öğretmenliği eğitimini almamıştır. Çeşitli dönemlerde, ziraat mühendisleri, jeologlar, iktisatçılar, Arap dili uzmanları, Fransızca, Almanca… mezunları sınıf öğretmeni olarak atanmışlardır.

SINIF ÖÐRETMENLİÐİ EL YORDAMIYLA ÇOCUKLAR ÜZERİNDE ÖÐRENMEYE ÇALIŞAN BU GRUBA BİRDE 60-66 AYLIK ÇOCUKLARIN TESLİM EDİLMESİ ÇOK YANLIŞTIR.

Prof. Dr. Gözütok, 60-66 aylık çocuğu olan velilere çağrı yaparak “ Bu yaştaki çocuğunuzu okula yollamayın demokrasisi gelişmiş ülkelerde devletin verdiği eğitim programına itiraz eden veliler, çocukları için alternatif eğitim olanakları oluşturmaktadır” demiştir.

Ayrıca adına 4+4+4 denilen bu yapılanma akla, mantığa, bilime ve demokrasi ilkelerine aykırıdır. Çocuğu 60-66 aylık iken okul öncesi deneyimden geçirmeden ilkokula almak, 8 yaşındayken mesleğe yöneltilen bir orta okula yönlendirmek, zorunlu eğitimin okul dışında da sürdürülebileceğini belirtmek, eğitim bilimlerinin yüzyıllardır insanın fiziksel, zihinsel, duygusal, sosyal gelişimi konularında ortaya koyduğu birikimlere; hatta TEMEL TANIMLARA AYKIRIDIR” denmektedir.

Prof. Dr. Dilek Gözütok “DERS SAATLERİNİ DEÐİŞTİRMEKLE EÐİTİMDE YENİLİK OLMAZ” Türkiye de 60’lı yıllardan bu yana PRGRAM GELİŞTİRME” alanında Lisans, Yüksek Lisans ve doktora eğitimi verildiğini, eğitim fakültesinde 30’dan fazla program geliştirme Profesör’ü, Doçenti istihdam edilmesine rağmen DERS ÇİZELGELERİ UZMAN GÖRÜŞÜ ALINMADAN HAZIRLANMAKTADIR.

MEB’in ilkokul ve ortaokullar haftalık ders çizelgeleri incelendiğinde bunun, konuyu bilmeyenlerin elinden çıktığı anlaşılmaktadır.” Demektedir.

MEB’in en yüksek karar ve danışma organı Atatürk’ün emriyle kurulan “Talim ve Terbiye Kurulu” ders programlarını hazırlayan, ders kitaplarını inceleyen, bu konuda Fen, Matematik, Türkçe-Edebiyat, Teknik Eğitim programlarında uzman isimler bulunurdu. Talim ve Terbiye Kurulu’nun yapısı ve üye sayısı AKP döneminde değiştirilerek daha çok üniversite öğretim üyeleri görevlendirildi. Yeni düzenlemenin amacı mahkeme kararıyla ders kitapları inceleme bölümüne geri dönen öğretmenleri Talim Terbiye kurulundan göndermektedir. Bu amaçla ders kitaplarını inceleme görevini TUBİTAK’a verilmesi yakın gelecekte gerçekleştirilecektir. TUBİTAK’ın böyle bir birimi yoktur. Ne yapacak? Hizmet satın alacak, kimden alacak? Kendilerine yakın sendika, cemaat okulları ve vakıflardan.