Sanatçı Tanıtım Kartı Sahipleri
Bağdagül Kadriye Atan (1973- )
Ebru-Kaatı sanatında Somut Olmayan Kültürel Miras Taşıyıcısı
SOKÜM sanatçı tartı sahibi Bağdagül Kadriye ATAN, 1973 yılında Adapazarı’nda doğmuştur. Adapazarı Kız Meslek Lisesi El Sanatları Bölümü’ nden mezun olan ATAN, iki yıl Hattat Muhlis Uslu’dan Rika, Nesih, Sülüs dersleri almıştır. Daha sonrasında kariyerinin bir döneminde Hattat Mehmet Memiş’le de çalışmıştır. 1999-2000 yıllarında Ebruzen Hikmet Barutçugil’den klasik dönem Ebru eğitimi almış, 2000 yılında Semih İrteş ve Mamure Öz’den tezhip sanatını öğrenmiştir. Milli Saraylar Türk Tezyini Sanatları Eğitim Merkezi’nde Dürdane Ünver Hoca’dan Kaatı Sanatı eğitimini de alarak Ebru- Kat’ ı sanat icra dalında bugüne kadar 20’nin üzerinde karma sergiye katılmıştır. Türk ve yabancı birçok özel koleksiyonda eserleri bulunan Bağdagül Kadriye ATAN çalışmalarına, sahibi olduğu Bağdagül Sanatevi’nde, Sakarya’da devam etmektedir.
Büşra Altmışdör (1985- )
Ebru sanatında Somut Olmayan Kültürel Miras Taşıyıcısı
Büşra Altmışdört, 1985 yılında Sakarya’da doğdu. Anadolu Üniversitesi İlahiyat Fakültesi’nden mezun olduktan sonra 2010 yılında Şükran Aydın ve Mahmut Peşteli’den dersler alarak ebru sanatıyla uğraşmaya başladı. Aynı zamanda Sacit Açıkgözoğlu’ndan geleneksel cilt, Nilüfer Kurfeyz’den tezhip dersleri de aldı. Çeşitli sergilerde eserleri sergilendi ve İSMEK Sanat Yarışması’nda sergileme ödülü aldı. Halen Savaş Çevik ile hat meşk eden ve Sakarya Geleneksel Sanatlar İhtisas Merkezi’nde ebru dersleri veren Altmışdört, kendi atölyesinde de çalışmalarını sürdürmektedir.
Dursun Yelken (1961- )
Halk Şairliği sanatında Somut Olmayan Kültürel Miras Taşıyıcısı
SOKÜM sanatçı tartı sahibi halk şairi Dursun Yelken,1961 yılında Sakarya’ nın Hendek ilçesinde dünyaya gelmiştir. İlkokulu Güldibi Köyü İlkokulu’nda, ortaokulu Hendek’te, liseyide dışarıdan imtihanlara girerek bitirmiştir. Anadolu Üniversitesi Kamu Yönetimi mezunu olarak eğitimini tamamlamıştır. Hukuk bürosunda kâtiplik yaparak, emekli olduktan sonra Sakarya’da Orhun Kitabevi adıyla bir yayınevi kurmuştur.
Erdal Dursun (1970- )
Halk Şairliği sanatında Somut Olmayan Kültürel Miras Taşıyıcısı
Erdal Dursun (Ozan Çileli), 1970 yılında Artvin Şavşat Şartület (şimdiki adı Çamlıca) köyünde doğdu. İlkokulu köyünde, ortaokulu Şavşat’ta okudu. Sakarya Endüstri Meslek Lisesi Bilgisayar Yazılım bölümünü bitirdi. 2008 yılında geçirdiği bir operasyon ile sol ses telini, sesinin %60’ını kaybeder. Bundan sonra yazdığı şiirlerinde “Çileli” mahlasını kullanmaya başlar. Şiirlerinde genelde toplumsal taşlama, sevgi, hasret ve gurbet konularını işleyen DURSUN, şiir yazmaya hala devam etmektedir. Sakarya Şairler ve Yazarlar Derneği’ nde bilgisayar yazılım görevini yürüten şair, kendi kurduğu bilgisayar ve gıda şirketlerini işletmektedir.
Hanife Bereke (1966- )
Ahşap oyma sanatında Somut Olmayan Kültürel Miras Taşıyıcısı
SOKÜM sanatçı tanıtma kartı sahibi Hanifi BEREKET 1966 yılında doğmuştur. Genç yaşlarda bu sanatı öğrenmek için İstanbul’ a giden Hanifi BEREKET Rum ve Ermeni ustalardan ahşap oyma sanatını öğrenmiştir. Sektörel daralma ve yetiştirilecek genç nesil olmaması sebebiyle eşinin yardımıyla geçimini de sağladığı ahşap boyama sanatını Sakarya açmış olduğu butik atölyesinde devam ettirmektedir.
Hasan Kar (1943-2025)
Yorgan sanatında Somut Olmayan Kültürel Miras Taşıyıcısı
Sakarya’da yaşayan yorgancılık sanatının tanınmasında ve gelişmesinde çok önemli bir rol üstlenen Hasan Kar, 1943 yılında Trabzon ilinin, Maçka ilçesine bağlı Ormanüstü köyünde doğmuştur. On dört yaşındayken Adapazarı’na gelmiş akrabası yorgancı Ali Yazıcı’nın dükkanında çırak olarak işe başlamış, daha sonra farklı ustaların yanında da çalışarak mesleğin inceliklerini öğrenmiştir. 1973 yılında Adapazarı’nda açtığı dükkanında uzun yıllar boyunca pek çok yorgancının yetişmesine de imkan tanımıştır. Hasan Kar, yorgan modelleri oluşturma konusunda özel bir çaba sarf etmiştir. Öncelikle geçmişten günümüze yapılagelen ve sıradanlaşan modeller dışında yorgancılığa yeni bir vizyon katarak farklı
modeller kazandırmaya özen gösteren bir yorgan desinatörüdür. Hasan Kar, kendi tasarımı olan yorgan modellerini 1985, 1986 ve 1995 yıllarında hazırlamış olduğu kataloglarla geleceğe aktarmıştır. Günümüzde yorgancıların büyük bir kısmı onun kataloglarında yer alan yorgan modellerini bilmekte ve bu motifleri yorganlarında kullanmaktadır. Tespit edebildiğimiz kadarıyla tek bir ustaya ait modellerden oluşan başka bir katalog, daha önceki yıllarda ve Hasan Kar’ın çalışmasından sonraki dönemde de yayımlanmadığı için bu üç katalog bu yönüyle ilk olma özelliği göstermektedir. Hasan Kar, ilerleyen yaşına ve sağlık sorunlarına rağmen mesleğini halen ilk günkü heyecanıyla yapmakta, yeni yorgan modelleri
tasarlama konusundaki çalışmalarına da devam etmektedir. (Bu metin, Folklor Araştırmacısı Suzan BİNGÖL makalesinin özet bölümünden alınmıştır).
Hasan KAR, kendine has desenlerden oluşan yorgan modelleri üretme konusunda uzun yıllar süren ciddi çalışmalar yaptı. Bu çalışmalarını da üç katalog hazırlayarak geleceğe aktardı. Geometrik motifleri, her türde çiçek motifini, Osmanlı dönemi kumaşlarındaki desenlerden de esinlenerek yaptığı motifler ile lale ve karanfil motiflerini yorgan üzerinde uygulanabilecek forma dönüştürerek kullandı. Ülkemizde yorgancıların mesleğini icra edenlerin büyük bölümü günümüzde Hasan KAR’ın kataloglarını kullanmaktadır. Bu kataloglarda yorgan modellerinin fotoğraflarının yanı sıra çizim kılavuzları da bulunmakta bu da yorgancıların çalışmalarında kolaylık sağlamaktadır. Hasan KAR, birçok ilimize yorgancılık kurslarında kullanılmak üzere kataloglarını gönderdi. Hasan Kar’ın kataloglarında yayımlamış olduğu yaklaşık 100 (yüz) adet yorgan modeliyle bu alanda önemli ve unutulmaz bir hizmeti bulunmaktadır. Onun kataloglarında ki yorgan modelleri yorgan ustaları tarafından kullanılarak geleceğe aktarılan mirasımız olarak kalacaktır.
Hasan KAR’a Sakarya Valiliği tarafından bu sanata yapmış olduğu katkılardan dolayı teşekkür belgesi verildi. Sakarya Esnaf ve Sanatkarlar Odası 2008 yılında kendisini “Yılın Esnaf ve Sanatkarı” seçti. Çok sayıda yerel ve ulusal basın kuruluşu Hasan KAR ile röportaj yapmıştır.
Sakarya İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü Folklor Araştırmacısı Suzan BİNGÖL tarafından yazılan “Yorgana Sarılan Bir Ömür: Yorgancı Hasan Kar’ın Yaşam Öyküsü” adlı esere 10. Milletlerarası Türk Halk Kültürü Kongresi 11-14 Aralık 2023- Ankara Bildiriler Kitabı’ndan erişebilirsiniz.
2016 yılında Kültür ve Turizm Bakanlığından “Somut Olmayan Kültürel Miras Taşıyıcısı Sanatçı Tanıtma Kartı” aldı. Çok sayıda ulusal/uluslararası etkinliğe katılmış mesleğinin ve ilimizin tanıtımına katkı sağlamıştır. Hasan Kar, ilerleyen yaşına rağmen mesleğini büyük bir sevgiyle yapmaya devam etmektedir.
Kaynakça:
Sakarya İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü
İsmail Yıldız (1978- )
Ahşap kaşık yapım sanatında Somut Olmayan Kültürel Miras Taşıyıcısı
SOKÜM sanatçı tanıtma kartı sahibi İsmail YILDIZ, 1978’de Sakarya’da doğdu. Babası Sami YILDIZ’ dan ahşap kaşık sanatını öğrenmiştir. İsmail YILDIZ 1994 yılından beri Sakarya’ın merkezine 82 km, Taraklı ilçesine 14 km uzaklıkta olan Alballar Köyü’nde bu sanatı icra etmekte ve geçimini bu sanattan sağlamaktadır.
Kaynakça:
http://www.turkiyeninustalari.org/tr/ustalar/kasik/ismail-yildiz
Leyla Akıncı (1947- )
Filografi sanatında Somut Olmayan Kültürel Miras Taşıyıcısı
1947 yılında Taraklı İlçesi’nin Alballar Köyü’nde doğdu ve hala aynı köyde yaşamaya devam etmektedir. Baba mesleği olan kaşıkçılığı yaklaşık altmış yıldır severek yapmaktadır. Kaşık yapımında şimşir ağacının kerestesini kullanan Özşahin yine bu ağaçtan şimşir tarak da yapmaktadır. Sabri Özşahin, ürettiği kaşık ve tarakları yurt içinde pek çok ilimize ayrıca yurt dışına da göndermektedir. Sabri Özşahin, 2013 yılında Kültür ve Turizm Bakanlığından “Somut Olmayan Kültürel Miras Taşıyıcısı Sanatçı Tanıtma Kartı” almıştır. Mesleğini hala severek yapmakta çok sayıda ulusal/uluslararası fuara ve festivale katılarak mesleğinin ve ilimizin tanıtımına katkı sağlamaya devam etmektedir.
Kaynakça:
Sakarya İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü
Mehmet Memiş (1960- )
Hüsn-ü Hat sanatında Somut Olmayan Kültürel Miras Taşıyıcısı
Doç. Dr. Mehmet Memiş, 1960 yılında Çorum’da doğdu. 1984 yılında Selçuk Üniversitesi İlâhiyat Fakültesi’nden mezun olduktan sonra öğretmenliğe başladı. Konyalı Hattat Hüseyin Öksüz’den (Konevî) almaya başladığı hat derslerine Hattat Hasan Çelebi ile devam etti. Talik ve divanî yazılarını Prof. Dr. Ali Alparslan’dan meşk etti. 1992 yılında Hattat Hüseyin Konevî’den sülüs – nesih dalında icazet aldı. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Geleneksel Türk Sanatları Ana Sanat Dalı’nda yüksek lisans yapan Memiş, doktorasını aynı enstitünün Türk – İslam Sanatları Tarihi Bilim Dalı’nda 1998 yılında tamamladı. 2015 yılında doçent unvanını alan Memiş, Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi’nde bir dönem hat sanatı dersleri vermiştir. Yurt içi ve yurt dışında çok sayıda ortak sergiye katılmış, çoğu uluslararası olmak üzere yirmi beşe yakın kişisel sergi açmıştır. Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi İslam Tarihi ve Sanatları Bölümün’ de görevine devam etmektedir.
Muhammed Avcı (1955- )
Halk şairliği sanatında Somut Olmayan Kültürel Miras Taşıyıcısı
SOKÜM sanatçı tartı sahibi halk şairi Yanık Ozan mahlaslı Muhammed Avcı, 1955’de Artvin- Şavşat’ta doğdu. Sırasıyla Trabzon, Samsun, Artvin ve Sakarya’da öğretmenlik yaptı. Emekliye ayrılıp hayatını Adapazarı’nda sürdürmektedir. Evli ve beş çocuk babasıdır.
Nurbanu Çolak (1989- )
Ebru sanatında Somut Olmayan Kültürel Miras Taşıyıcısı
Nurbanu Çolak,1989 yılında Sakarya’da doğdu. Sakarya Üniversitesi, Geleneksel Türk El Sanatları Bölümü mezunudur. Ebru sanatı ile Ahmet Sacit Açıkgözoğlu sayesinde tanıştı. 2014 yılında Şükran Aydın ile ebru sanatı eğitimine başlamıştır. Çeşitli karma sergilere katılan sanatçı, Sakarya Yükseköğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu’nda Ebru dersleri vermektedir. Kendi atölyesinde de öğrenciler yetiştirmekte ve Mahmut Peşteli ile ebru eğitimine devam devam ederek çalışmalarını sürdürmektedir.
Sabri Özşahin (1947- )
Ahşap işleri sanatında Somut Olmayan Kültürel Miras Taşıyıcısı
1947 yılında Taraklı İlçesi’nin Alballar Köyü’nde doğdu ve hala aynı köyde yaşamaya devam etmektedir. Baba mesleği olan kaşıkçılığı yaklaşık altmış yıldır severek yapmaktadır. Kaşık yapımında şimşir ağacının kerestesini kullanan Özşahin yine bu ağaçtan şimşir tarak da yapmaktadır. Sabri Özşahin, ürettiği kaşık ve tarakları yurt içinde pek çok ilimize ayrıca yurt dışına da göndermektedir. Sabri Özşahin, 2013 yılında Kültür ve Turizm Bakanlığından “Somut Olmayan Kültürel Miras Taşıyıcısı Sanatçı Tanıtma Kartı” almıştır. Mesleğini hala severek yapmakta çok sayıda ulusal/uluslararası fuara ve festivale katılarak mesleğinin ve ilimizin tanıtımına katkı sağlamaya devam etmektedir.
Kaynakça:
Sakarya İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü
Sami Yıldız (1942- )
Ahşap kaşık yapımı sanatında Somut Olmayan Kültürel Miras Taşıyıcısı
Sami Yıldız 1942 yılında Sakarya’ da doğdu. Orta Asya’ dan göç eden dedelerinden süre gelen ahşap kaşık sanatını babasından öğrendiği gibi oğluna öğreterek de bu geleneğe devam etti. 1955 yılından beri ahşap kaşık sanatını icra eden Sami YILDIZ aynı zamanda bu sanat ile geçimini sağlamaktadır. Kendi gibi SOKÜM Sanatçı Tanıtma kartı olan oğlu İsmail Yıldız ile Taraklı ilçesinin Albalar Köyünde yaşamaktadır.
Seçkin Bayramoğlu (1976- )
Karagöz tasvir yapımı ve oynatımı sanatında Somut Olmayan Kültürel Miras Taşıyıcısı
Seçkin Bayramoğlu, 1976 yılında Bolu’nun Seben kazasında doğdu. Çocukluk yıllarından itibaren tiyatroya ilgi duyarak okul tiyatrolarında görev aldı. Lise yıllarında Sakaryalı Tiyatro Sanatçısı Kamil Övünç’ün ekibine katıldı ve 1999 yılına kadar kendisiyle ikili performanslar sergiledi. Bu dönemde ayrıca sokak tiyatrosu ve televizyon programları da yaptı.
2000-2003 yılları arasında, daha sonra Şehir Tiyatrosu’na dönüşecek olan Adapazarı Belediyesi Tiyatro Kulübü’nde çıraklığa adım attı. Bu kulüpte ustası ve eğitmeni olan İstanbul Şehir Tiyatrosu Oyuncusu ve Karagöz Sanatçısı Hasan Hüseyin Karabağ’ın öğrencisi oldu. Aldığı eğitimler sonucunda tasvir üretmeye başladı.
Seçkin Bayramoğlu, 2005 yılında UNIMA (Union International De La Marionette) Milletlerarası Kukla ve Gölge Oyunu Birliği Türkiye Milli Merkezi üyeliğine kabul edildi. 2013 yılında ise T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Araştırma Geliştirme Müdürlüğü tarafından, Karagöz Tasvir Yapımı ve Oynatımı – Meddahlık alanlarında SOKÜM (Somut Olmayan Kültürel Miras) Taşıyıcı Geleneksel Tiyatro Sanatçısı olarak ulusal envantere kaydı yapıldı.
2003’ten günümüze kadar Sakarya başta olmak üzere yurt içi ve yurt dışında irili ufaklı sahnelerde, okullarda, açık hava etkinliklerinde ve festivallerde Karagöz-Gölge oyunu geleneğini yaşatmak için gösteriler sergilemektedir. Çeşitli perdelerde geleneksel üsluba, çağın getirdiği yenilikleri de katarak Türk Tiyatrosu’nu tanıtmak ve gelecek kuşaklara aktarmak amacıyla tiyatro kuran Seçkin Bayramoğlu, ilköğretim çağından başlayarak çocuklara ve gençlere geleneği yaşatmak için Karagöz eğitimleri de vermektedir.
Seçkin Bayramoğlu oyunlarını “hayal perdesi” olarak adlandırılan, sökülüp birleştirilebilen, kendisine ait tasarıma sahip U formdaki perdede sergilemektedir. Yaklaşık 2×2 m. ebatlarındaki perdenin içinde dışarıdan görünmeyecek şekilde hayal ağacı ve aydınlatma projektörleri bulunur. Gösteri başlangıcında perdeye limon ağacı, çiçek ve bulut gibi göstermelik adı verilen tasvirler yerleştirilir. Gösteri sırasında tasvirler, hayal ağacına tutturulan çubuklarla hareket ettirilir. Her tipin farklı şarkısının olması nedeniyle, oyun öncesi ve esnasında şarkı ve türkülere eşlik edecek kanun, ut, klarnet, zurna, santur gibi telli çalgılar ile zilli maşa, nakkare, davul, kaşık, çarpare, darbuka gibi ritim sazlarından oluşan bir saz heyeti de bulunur. Ayrıca, tasvirlerin perdeye geliş gidişlerinde şarkı ve türküler seslendirilir, nareke ve def gibi enstrümanlar çalınır.
Seçkin Bayramoğlu, çevre temizliği, hırs ve açgözlülük, hayvan sevgisi, kötü alışkanlıkların zararları, milli değer bilinci, sağlıklı beslenme gibi temaları işleyen ve hikâyelerini kendisinin yazdığı Pasaklı Karagöz, Mirasyedi Karagöz, Çoban Karagöz, Karagöz Mikroplara Karşı, Karagöz Göklerde, Hayvansever Karagöz, Balıkçı Karagöz gibi oyunlar sergilemektedir. Bunların yanı sıra Salıncak, Yazıcı, Karagöz’ün Gelin Olması ve Karagöz’ün Hekimliği gibi Kâr-î kadim (geleneksel) Karagöz oyunlarını da sahnelemektedir.
Kaynakça:
Taş, E., & Bayramoğlu, S. (2024). Sakarya’da Karagöz Sanatı ve Hayali Seçkin Bayramoğlu. Uluslararası Sanat ve Estetik Dergisi, 7(13), 136-140.
Bayramoğlu, S. (2024). Somut Olmayan Kültürel Miras Kapsamında Sakarya’da Meddahlık, Karagöz, Orta Oyunu (Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi). Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Danışman Prof. Dr. Ela TAŞ
Selman Temiz (1974- )
Klasik Türk Cilt sanatında Somut Olmayan Kültürel Miras Taşıyıcısı
Selman Temiz, 1974 yılında Bolu’da doğdu. Marmara Üniversitesi Grafik Ana Sanat Dalı, Prof. Dr. M. Zeki Kuşoğlu Atölyesinden 1997 yılında mezun oldu. 1998 yılında MEB de Resim Öğretmeni olarak meslek hayatına başladı. 1999-2000 yıllarında Kuleli Askeri Lisesinde Resim öğretmeni olarak vatani görevini tamamladı. Daha Sonra Sakarya iline tayin olarak burada çeşitli okullarda görev aldı. Sakarya Cevat Ayhan Fen Lisesinde Resim öğretmeni görevine devam etmektedir. 2017 yılında Geleneksel İhtisas merkezinde İslam Seçen ile tanıştı, daha sonra Gürcan Mavili ve Burak Kara’dan bu merkezde üç dönem Cilt dersleri aldı. 2023 yılında yapılan Kültür ve Turizm Bakanlığının değerlendirmeleri sonucu Cilt Sanatında Somut Olmayan Kültürel Miras Taşıyıcısı olmaya ve sanatçı tanıtma kartı almaya hak kazandı. Hem resim hem de cilt sanatında birçok sergiye katıldı. Eski matbu ve yazma eserlerin tamirini restorasyonu yapmaktadır, bu sanatı öğrenmek isteyenlere de eğitim vermektedir. Çalışmalarına Sakarya Geleneksel İhtisas Merkezinde devam etmektedir.
Sıddı Zübeyde Atan Bülbül (1978- )
Ebru-Tezhip sanatında Somut Olmayan Kültürel Miras Taşıyıcısı
Sıddı Zübeyda Atan Bülbül, 1978 yılında Adapazarı’nda doğdu. Eğitim hayatına 1993 yılında Adapazarı Kız Meslek Lisesi El Sanatları Bölümü’nü ikincilikle tamamlayarak başladı. İlerleyen yıllarda akademik kariyerini açık öğretim üzerinden sürdürdü; 1998’de Anadolu Üniversitesi AÖF Halkla İlişkiler, 2016’da ise İşletme Bölümü’nden mezun oldu. Hâlen Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisans Üstü Eğitim Enstitüsü Geleneksel Türk Sanatları Anasanat Dalı Tezhip bölümünden 2022’de mezun oldu. Evli ve iki çocuk annesidir.
Atan Bülbül, geleneksel sanatlara olan ilgisini 1998 yılında pratiğe döktü. İki yıl boyunca hattat Emekli Albay Muhlis Uslu’dan Rika, Nesih ve Sülüs hat dersleri aldı. 1999-2000 yıllarında ise Ebruzen Hikmet Barutçugil’den Klasik Dönem Ebru eğitimi aldı. Aynı dönemde, Topkapı Sarayı Müzesi Türk Süsleme Sanatı Tezhip Bölümü’nden, Semih İrteş ve Mamure Öz’ün öğrencisi olarak mezun oldu. Mezuniyet sonrası tezhip çalışmalarına Müzehhip Mustafa Çelebi ile devam ederek sanatını derinleştirdi.
Sıddı Zübeyda Atan, sanatçı kimliğini İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü’nün açtığı tezhip kursunda öğretmenlik yaparak pekiştirdi. 2009 yılında İl Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın düzenlediği sınavda başarılı olarak Ebru-Tezhip dalında sanatçı tanıtım kartını (SOKÜM taşıyıcı sanatçı kartı) almaya hak kazandı. Yurt içi ve yurt dışında kişisel sergiler açmakta ve çeşitli festivallere katılmaktadır.
Başarılı sergilerinden biri olan “41 Besmele Ebru” sergisini Beyoğlu Sanat Galerisi’nde sanatseverlerin beğenisine sunmuş, eserler New York Turkish Cultural Center’da da izlenime açılmıştır. Sanatçı, bu eserlerin klâsik dönem ebru sanatında akkase tekniğiyle hazırlandığını ve ebru sanatı ile hat sanatının uyumunu yansıttığını belirtmiştir.
Sanatçı kişiliğinin yanı sıra, Sakarya’da YÖÇEYDER‘de (Yetim ve Öksüz Çocuklar Yardım Derneği) aktif olarak çalışmalar yürüterek sosyal sorumluluk bilincini de göstermektedir.